بسته پرورشی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری – نمایشواره چتر فراموش نشود

بسته پرورشی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری - نمایشواره چتر فراموش نشود

به گزارش روابط عمومی موسسه طاها و به همت واحد پرورشی، نمایشواره چتر فراموش نشود به مناسبت میلاد امام حسن عسکری علیه السلام تولید شده است.

این بازی با اهداف شناختی،عاطفی و رفتاری متفاوتی مانند ایجاد حس اعتماد و باور به امام معصوم و مراجعه به امام معصوم در فراز و نشیب‌های زندگی تدارک دیده شده است.

چکیده ای از این نمایشواره به شرح زیر است:

در این طرح قرار است به داستان راهب مسیحی و امام حسن عسکری علیه السلام پرداخته شود.

در زمان امام علیه السلام در سامرا خشک سالی شد. مردم، چندین مرتبه بدون حضور امام نماز باران خواندند اما بارانی نبارید. در این حین یک راهب مسیحی آمد و دعا کرد و با دعای او باران بارید. وقتی مردم شهر این اتفاق را دیدند کم کم به سمت مسیحیت گرایش پیدا کردند. خلیفه‌ی زمان (معتمد عباسی) برای این‌که نگران تاج و تخت خودش بود رفت و از امام درخواست کرد این این ماجرا را ختم به خیر کنند.

امـام دستور دادند تا راهب بیاید و دوباره دعای باران را بخواند. راهب زمانی که خواست دعا را بخواند، امام مچ او را گرفت و از میان دستان او استخوانی را نمایان کرد!

امام فرمودند که این استخوان یکی از پیامبران الهی بوده و خداوند به احترام این استخوان دعا را مستجاب می‌کرده است.

در این بازی، متربیان را باید به گروه‌ های 5 یا 6 نفره تقسیم کرد. آنان پس از دیدن نمایشی کوتاه، به حل یک روزنامه دیواری می پردازند که داستان این نمایشواره را برای آنان تکمیل می کند.

در ویدئو زیر بیشتر با مراحل تولید و اجرای نمایشواره چتر فراموش نشود آشنا خواهید شد.

/پایان خبر/